Kůň a jeho chlapec
Chlapec Šasta bydlel u jednoho rybáře v Kalormenu. Byl odlišný od ostatních.Měl bílou pleť a toužil vydat se na sever. Jednou se u chatrče objevil tarkýn a chtěl chlapce koupit. Šasta se dozvěděl, že není rybářův syn. Tarkýnovo kůň Brí (narnijský mluvící kůň) navrhl Šastovi aby společně utekli. Cestou narazili na lvi.Později se dozvěděli, že nebyli jen oni, při útěku před nimi se spojili s dalším jezdcem. Byla to mladá tarkýna Aravis a mluvící kobyla Hwin. Chtěly také do Narnie. Dále putovali společně. V hlavním městě Tašbánu se nechtěně rozdělili. Šastu si spletli narnijští s princem Korinem a odvedli ho do paláce a Aravis poznala její upovídaná kamarádka a Aravis byla nucena jít s ní. Šasta vyslechl narnijské, jak plánují útěk před princem Rabadašem a také mu vyzradili nejsnaší cestu do Narnie. V pokoji se setkal se skutečným Korinem a stali se z nich přátelé. Šasta šel na místo setkání. Aravis vymyslela plán útěku a donutila kamarádku aby jí pomohla. V jedné místnosti vyslechla plán krále Kalormenu a jeho syna Rabadaše o přepadení Anvardu a obléhání Narnie. Se Šastou si vše pověděli a chtěli narnijské varovat. Dostali se přes poušť, byli vyčerpaní a usnuli. Na cestě je opět začal honit lev před branami poustevníka.Aravis seknul po zádech. Šasta se bál, ale lva "zahnal". Dál musel pokračovat jen Šasta. V lese potkal krále Anvardu a varoval ho. Dali mu koně, ale stejně mu utekli. Ve tmě se k němu přidal společník. Ráno zjistil, že je to lev jménem Aslan. Tak se dostal do Narnie. Chvíli si povídal se zvířaty. Pak opět potkal Korina, Edmunda a Lucii s vojskem na obranu Anvardu. Šasta jel s nimi.Vypukl velký boj. Rabadaš byl poražen a Šasta se dozvěděl, že je princ Kor následník Anverdského trůnu a Korin je jeho mladší dvojče. Při jejich narození byla vyřknuta věštba, že Kor jednou zachrání Anverd a poté byl unesen. Už jako princ Kor přijel za svými přáteli k poustevníkovi. Nabídl Aravis aby bydlela u nich. Později se vzali. Hwin a Brí se dostali do Narnie a žili šťastně až do smrti. Rabadaš byl po bitvě souzen a Aslanem odsouzen k oslí podobě do Kalormenských svátků, Kdy se před zraky všech promění zpět. Dostal podmínku, že se nesmí vzdálit na
díky
(dominik, 22. 2. 2009 16:01)